طبق آماری که اخیرا منتشر شده، بازی Sea of Thieves بیش از یک میلیون نسخه روی پلیاستیشن ۵ فروخته است. این گزارش جدید نشان میدهد که مایکروسافت در روند انتشار بازیهایش روی پلیاستیشن شروعی نسبتا قوی داشته است.
نسخه پلیاستیشن ۵ بازی Sea of Thieves در اواخر آوریل و تقریبا یک ماه پس از ششمین سالگرد عرضه بازی روی ایکسباکس و کامپیوتر عرضه شد. این بازی دزدان دریایی اولین اثری است که استودیوی Rare در تاریخ ۳۹ ساله خود روی کنسولهای پلی استیشن عرضه کرده و ظاهرا زمان زیادی برای سودآوری نیاز نداشته است. با توجه به قیمت ۴۰ دلاری بازی و با در نظر گرفتن کاهش ۳۰ درصدی درآمد سونی، فروش یک میلیون نسخهای بازی نشان میدهد که مایکروسافت تاکنون بیش از ۲۸ میلیون دلار از فروش پورت پلیاستیشن ۵ بازی درآمد داشته است.
از سوی دیگر سونی نیز حدودا ۱۲ میلیون دلار از فروش بازی به جیب زده است. البته مقدار واقعی پولی که سونی و مایکروسافت از بازی بدست آوردهاند، بیشتر از این مقادیر است زیرا این بازی شامل خریدهای درون برنامهای است که به بازیکنان اجازه میدهد آیتمهای تزئینی، شکلکها و غیره بخرند.
سازندگان همچنین فاش کرد که تعداد بازیکنان این اثر اکشن ماجراجویی از ۴۰ میلیون بازیکن فراتر رفته است، اگرچه این رقم شامل کاربران گیم پس نیز میشود. در حال حاضر مشخص نیست که عملکرد تجاری Sea of Thieves در فروشگاه پلیاستیشن در مقایسه با دیگر آثار ایکسباکس که به این پلتفرم آمدهاند چگونه است. اولین این بازیها Pentiment بود که در فوریه ۲۰۲۴ به پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴ و نینتندو سوییچ راه یافت و در ادامه بازیهای Dusk Falls و Hi-Fi Rush نیز در ماه مارس به کنسولهای سونی آمدند.
در پایان میتوان گفت که مایکروسافت به تازگی روند انتشار بازیهای خود روی پلتفرمهای دیگر را شروع کرده است و اخیرا با افشای این موضوع که Indiana Jones and the Great Circle دیگر یک انحصاری ایکسباکس نیست، نشان داده که تمرکز زیادی روی سودآوری از پلتفرمهای دیگر به خصوص پلیاستیشن دارد. فیل اسپنسر نیز تایید کرده که ایکسباکس یک تجارت است و مسئولیت زیادی روی دوش آنها از نظر درآمدی که باید به مایکروسافت ارائه دهند، وجود دارد.
منبع: Eurogamer