۲۰ نبرد برتر انیمیشنی؛ از «جنگ ستارگان» تا «مرد عنکبوتی»

انیمیشن یک رسانه فوق‌العاده برای انواع روایت‌های جذاب است. از جان بخشیدن به یک افسانه قدیمی محبوب تا اقتباس از یک کتاب کمیک پرطرفدار، انیمیشن به ما این امکان را می‌دهد تا لحظات تماشایی خلق کنیم که شاید در فیلم‌های لایواکشن امکان‌پذیر نباشد. تا مدت‌ها، حداقل در غرب، انیمیشن تنها به عنوان وسیله‌ی داستان‌سرایی برای کودکان استفاده می‌شد. با این حال، در سال‌های اخیر این رسانه پا به قلمرو بزرگسالان گذاشته و در حال حاضر شامل محتوای با کیفیت برای تمام سنین است. اکشن ژانری است که برای انیمیشن محبوبیت خاصی دارد و یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های هر فیلم یا سریال اکشن، صحنه‌های نبرد و مبارزه است. این سکانس‌ها قهرمانان را در موقعیتی قرار می‌دهد که مجبور می‌شوند مستقیما با آن‌ها روبرو شوند و در صورت شکست در نبرد، تهدیدی واقعی برای آن‌ها به شمار می‌رود. به لطف آزادی کار در خارج از یک فضای فیزیکی، و در نتیجه امکان تغییر دادن قوانین فیزیک و بودجه، صحنه‌های مبارزه انیمیشنی می‌توانند به همان اندازه که انیماتور تصور می‌کند تماشایی باشند. در ادامه ۲۰ نبرد برتر انیمیشنی در فیلم‌ها و سریال‌ها را نام بردیم.

لازم به ذکر است در حالی که انیمه مطمئنا به عنوان جزوی از فیلم‌ها و سریال‌های انیمیشنی به حساب می‌آید، می‌توان آن را به عنوان رسانه مستقل نیز در نظر گرفت که آثاری در هر ژانری را به نمایش می‌گذارد و حتی ژانرهای منحصربه‌فرد خود را دارد. این آثار، به‌ویژه سریال‌های شونن مانند «بلیچ» (Bleach) یا «شیطان‌کش» (Demon Slayer) ده‌ها سکانس مبارزه خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارند که از نظر فنی درخشان و از نظر بصری خیره‌کننده‌اند. همانطور که گفته شد، برای اینکه این مطلب یک فهرست کاملا انیمه‌ای نباشد، ما به طور خاص بر انیمیشن‌های غربی تمرکز کردیم و انیمه را به عنوان یک مدیوم جداگانه در نظر گرفتیم.

  • ۱۰ نبرد برتر دنیای انیمه؛ از «حمله به تایتان» تا «شیطان‌کش»
فهرست مطالب

۲۰. نبرد خانواده شگفت‌انگیز با قایق در انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» (Incredibles 2)

نبرد برتر انیمیشنی «شگفت‌انگیزان 2»

این مبارزه‌ی نفس‌گیر بین ابرقهرمانان تازه‌کار و خانواده پار در «شگفت‌انگیزان ۲» نمونه‌ای عالی است که در آن برنده شدن در مبارزه هدف نهایی نیست. در طول صحنه، آنتاگونیست اصلی فیلم، قایق تفریحی را که درگیری روی آن اتفاق می‌افتد، به سمت شهر می‌فرستد تا باعث ویرانی گسترده شود و یک بار برای همیشه ابرقهرمان‌های ما را را بدنام کند. هدف از مبارزه آزاد کردن قهرمانان برای حل این مشکل است.

با این حال، رسیدن به این هدف هم چندان آسان به نظر نمی‌رسد، زیرا خانواده پار با قدرت‌های مختلف تازه‌کارها مبارزه می‌کنند. انیمیشن فوق‌العاده است و مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد هر کاراکتر به‌طور استثنایی به کار گرفته می‌شود. این انیمیشن به اندازه‌ای تمیز و واضح یکی از ۲۰ نبرد برتر انیمیشنی را به تصویر می‌کشد که دنبال کردن آن بسیار جذاب و تماشایی است.

دفتر رنگ آمیزی مدل خشتی طرح شگفت انگیزان کد 007 بسته 2 عددی
دفتر رنگ آمیزی مدل خشتی طرح شگفت انگیزان کد ۰۰۷ بسته ۲ عددی
۲۹,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۱۹. نبرد رایا با ناماری در انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» (Raya and the Last Dragon)

نبرد برتر انیمیشنی «رایا و آخرین اژدها»

انیمیشن‌های پیکسار همیشه درجه یک، و علاوه بر آن همیشه در کاری که می‌توان با انیمیشن‌های کامپیوتری انجام داد و تکنیک‌های جدید و مبتکرانه‌ای که این صنعت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، پیشرو بوده‌اند. «رایا و آخرین اژدها» که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد نیز از این قاعده مستثنی نیست. این عنوان در کاتالوگ پیکسار برخی از بهترین سکانس‌های اکشن انیمیشنی را که استودیو تاکنون تولید کرده است در خود دارد.

مبارزه نهایی بین رایا و ناماری، قدرت انیمیشن‌سازی پیکسار را به نمایش می‌گذارد. در یک ساختمان در حال فرو ریختن، یک حس تنش واقعی بین شخصیت‌ها وجود دارد که به تصویر کشیدن آن در قالب انیمیشن بسیار دشوار است. درام این صحنه، آن را به یکی از بهترین سکانس‌های مبارزه در میان تمام انیمیشن‌های غربی تبدیل کرده است.

بخوانید  آخرین تمرین استقلال پیش از دیدار با هوادار برگزار شد

۱۸. نبرد مولان با شان یو در انیمیشن «مولان» (Mulan)

نبرد برتر انیمیشنی «مولان»

«مولان» فیلم انیمیشنی دیزنی محصول سال ۱۹۹۸، یک قهرمان زن قوی و مصمم را به نمایش می‌گذارد که به نوعی یک ساختارشکنی در بین محصولات پیشین این کمپانی به شمار می‌رود. مولان با انگیزه عشق به پدرش، به جای او به ارتش پیوست و تبدیل به یک سرباز ماهر و خبره شد و حتی همراهانش را هدایت کرد تا امپراتوری هون را از دست جنگ‌سالار خبیثی به نام شان یو نجات دهند.

رویارویی تیره و تار شان یو و مولان، تمام ویژگی‌های این دو شخصیت را به کار می‌گیرد. حملات وحشیانه و تهاجمی شان یو در برابر حیله‌گری مولان بی‌اثر است و او در نهایت از نبوغ مولان شکست می‌خورد. این نمایشِ اعتمادبه‌نفس و شجاعت در مواجهه با حریفی وحشتناک، پاداش بزرگی برای رشد شخصیت مولان بوده، و تماشای آن بسیار لذت‌بخش است.

کتاب مولان اثر گریگوری اربار انتشارات وروجک
کتاب مولان اثر گریگوری اربار انتشارات وروجک
۹۳,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۱۷. نبرد آقای شگفت‌انگیز و آمنیدروید در انیمیشن «شگفت‌انگیزان» (The Incredibles)

نبرد برتر انیمیشنی «شگفت‌انگیزان»

«شگفت‌انگیزان» پیکسار یکی از بهترین آثار این کمپانی محسوب می‌شود. در این مبارزه، قهرمان داستان، یک ابرقهرمان بازنشسته، در مقابل یک دشمن روباتیک قرار می‌گیرد که به طور خاص برای از بین بردن ابرقهرمانان طراحی شده است. این مبارزه به جای اینکه تنها یک سکانس اکشن عظیم را به تصویر بکشد، در خدمت ارائه جزئیات داستان و نشان دادن حیله‌گری و تجربه آقای شگفت‌انگیز در مبارزه است.

ترکیب اکشن، درام و کمدی در حالی که از مبارزه برای پیشبرد داستان استفاده می‌شود، سکانسی سرگرم‌کننده و جذاب بوجود می‌آورد. این اولین باری است که می‌بینیم آقای شگفت‌انگیز پس از بازنشستگی دوباره دست به کار شده است، و این اوج هیجان داستان را شکل می‌دهد که در آن آقای شگفت‌انگیز و خانواده‌اش با یک مدل ارتقا یافته از آمنیدروید روبرو می‌شوند.

۱۶. نبرد سیمبا و اسکار در انیمیشن «شیرشاه» (The Lion King)

نبرد برتر انیمیشنی «شیرشاه»

این فیلم کلاسیک دیزنی یکی از جذاب‌ترین و حیله‌گرترین شخصیت‌های منفی انیمیشن و همچنین شخصیت‌پردازی عالی را برای قهرمانش به نمایش می‌گذارد. رویارویی نهایی در «شیرشاه» بین سیمبا و عموی خیانتکارش، قوی‌ترین عناصر هر دو شخصیت را در حالی که برای تاج و تخت می‌جنگند، آشکار می‌کند. در حالی که دو شیر مبارز راه‌های چندان پیچیده‌ای برای مبارزه ندارند، درام صحنه آن را جبران می‌کند.

تلاش‌های اسکار برای مواجهه با سیمبا و متزلزل کردن عزم او در آغاز مبارزه به مخاطب نشان می‌دهد که سیمبا رشد کرده است تا بتواند با احساس گناه و شک خود روبرو شود و برای انجام کار درست بر آن‌ها غلبه کند. تشابهات بین این مبارزه و قتل موفاسا توسط اسکار، از جمله پژواک دراماتیک سیمبا از سخنان خود اسکار در تلاش برای تبعید به جای کشتن عمویش، عمق و احساس زیادی به صحنه می‌بخشد.

کتاب داستان شیرشاه اثر محسن باطنی انتشارات ییلاق یاران
کتاب داستان شیرشاه اثر محسن باطنی انتشارات ییلاق یاران
مشاهده کالا

۱۵. نبرد پو و تای لانگ در انیمیشن «پاندای کنگ‌فو کار» (Kung Fu Panda)

نبرد برتر انیمیشنی «پاندای کنگ‌فو کار»

نبرد مهیج پایانی «پاندای کونگ‌فو کار» محصول دریم‌ورکس نشان‌دهنده رشد شخصیت قهرمان آن است که به شیوه منحصربه‌فرد خود با حریفی خطرناک مبارزه می‌کند. تای لانگ که قبلا با یاران پو جنگیده و پیروز شده است، با اطمینان از اینکه دوباره پیروز خواهد شد وارد مبارزه می‌شود، اما با حریفی روبرو می‌شود که واقعا نمی‌تواند به آن آسیب معنی‌داری بزند. درگیری حاصل، در بهترین حالت خود سرگرم‌کننده و جذاب است.

این برخورد جدی و در عین حال احمقانه، بسیار لذت‌بخش است و از نظر ارزش سرگرمی یکی از نکات برجسته فیلم اول به شمار می‌رود. به جای یک سکانس از هنرهای رزمی، دریم‌ورکس به بسیاری از عناصر یک فیلم سنتی ووشیا ادای احترام کرد و در عین حال پیام «این قدرت در تمام مدت درون تو بود» را که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به چشم می‌خورد، به نمایش می‌گذارد.

۱۴. نبرد کورا و زهیر در انیمیشن «افسانه کورا» (The Legend of Korra)

نبرد برتر انیمیشنی «افسانه کورا»

ادامه فیلم «آواتار؛ آخرین بادافزار» شامل برخی از بهترین نبردهای انیمیشنی است. با این حال، این نبرد مهیج بین کورا و زهیر در فصل سوم «افسانه کورا» است که در میان بقیه برجسته‌تر است. در تلاش برای پایان دادن به آواتار برای همیشه، رهبر نیلوفر قرمز کورا را مسموم می‌کند، تاکتیکی که در نهایت به نتیجه نمی‌رسد زیرا عزم کورا به او اجازه می‌دهد تا سخت‌تر بجنگد و علی‌رغم آسیب‌هایش زهیر را شکست دهد.

چیزی که در این نبرد قابل توجه است تاثیری است که بر شخصیت می‌گذارد. برخلاف بسیاری از نبردهای دیگر انیمیشنی، این نبرد پیامدهایی دارد که بعدا به آن پرداخته می‌شود. کورا به رشد خود ادامه می‌دهد و بعدا به یک اپراتور بسیار فنی‌تر تبدیل می‌شود که بعید نیست بعد از این مبارزه چنین تغییری در او رخ داده باشد.

انیمیشن افسانه کورا ملکه قسمت 12 اثر ژواکیم دوس سانتوس
انیمیشن افسانه کورا ملکه قسمت ۱۲ اثر ژواکیم دوس سانتوس
۱۷,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۱۳. نبرد سوپرمن با دومزدی در انیمیشن «مرگ سوپرمن» (The Death of Superman)

نبرد سوپرمن با دومزدی دز انیمیشن «مرگ سوپرمن»

انیمیشن «مرگ سوپرمن» محصول دی سی که برگرفته از یکی از تاثیرگذارترین داستان‌های کتاب‌های مصور دهه ۹۰ است، مبارزه ویرانگر مرد پولادین و دشمن هیولایی‌اش را با تمام جزئیات وحشیانه‌اش به نمایش می‌گذارد. این نبرد برتر انیمیشنی در واقع رویارویی یک نیروی غیرقابل توقف با یک شی تسلیم‌ناپذیر است، زیرا سوپرمن ناامیدانه سعی می‌کند جلوی وحشیگری‌های دومزدی را بگیرد.

بخوانید  یک بازیکن کامل از دید فرشاد پیوس؛ تکنیک مارادونای ایران و سرزنی علی دایی!

دومزدی که قبلا به سرعت کار لیگ عدالت را ساخته بود، سوپرمن را درگیر یک جنگ فرسایشی شرورانه می‌کند که در نهایت منجر به سقوط هر دوی آن‌ها در پایان مبارزه می‌شود. این نبرد با عواقب مهیبش عزم قهرمانانه سوپرمن را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که او چیزی بیش از یک انسان خوش‌قلب شکست‌ناپذیر است.

۱۲. نبرد بتمن و جوکر در انیمیشن «بتمن ماورایی؛ بازگشت جوکر» (Batman Beyond: Return of the Joker)

نبرد بتمن و جوکر در انیمیشن «بتمن ماورایی؛ بازگشت جوکر»

«بتمن ماورایی» داستانی خارق‌العاده در رابطه با انتقال نقش بتمن از بروس وین به تری مک‌گینیس است. انیمیشن «بازگشت جوکر» به بازگشت دشمن بدنام بروس می‌پردازد و در طول داستان، مخاطب با لحظات زیادی مواجه می‌شود که به تری اجازه می‌دهد تا به عنوان یک شخصیت واقعی و مستقل که می‌تواند خارج از سایه ترسناک بروس وجود داشته باشد، برجسته شود.

تمایل تری به خرافات در نهایت چیزی است که به او اجازه می‌دهد تا از جوکر بهتر شود. این نسخه از بتمن برای شاهزاده دلقک غریب است و همانطور که تری او را طعمه، و مورد سرزنش قرار می‌دهد، آرامش خود را از دست داده و به بتمن جدید اجازه می‌دهد در نهایت یک بار برای همیشه دسیسه‌های جوکر را تمام کند.

صفحه محصولات بتمن

مشاهده همه

۱۱. نبرد بتمن و رد هود در انیمیشن «بتمن؛ پشت نقاب سرخ» (Batman: Under the Red Hood)

نبرد بتمن و رد هود در انیمیشن «بتمن؛ پشت نقاب سرخ»

بعد از مرگ جیسون تاد به دست جوکر، انیمیشن «بتمن؛ پشت نقاب سرخ» درگیری بین بتمن و یک ضدقهرمان جدید و خشن به نام رد هود را دنبال می‌کند. وقتی مشخص شد که رد هود در واقع همان تاد است که از مرگ بازگشته و از امتناع بروس از کشتن جوکر برای انتقام مرگش عصبانی شده است، این درگیری عمیقا شخصی می‌شود.

نبرد نهایی بین بتمن و رد هود باعث می‌شود که این دو از تمام تخصص خود علیه یکدیگر استفاده کنند. جیسون فاش می‌کند که جوکر را اسیر کرده است و با بروس اتمام حجت می‌کند که: «او را بکش وگرنه جوکر را خواهم کشت.» بروس به عنوان بتمن، گزینه سوم را انتخاب می‌کند و همه را زنده می‌گذارد. این نبرد برتر انیمیشنی «یک قانون» ایده‌آل بتمن را ترسیم می‌کند و جنبه‌ی دیگری از شخصیت او را نشان می‌دهد، در حالی که هم‌زمان عمق، انگیزه‌ها و اقدامات شوم جیسون تاد را در فیلم بررسی می‌کند.

۱۰. نبرد هیرو و بایمکس با تیم «۶ قهرمان بزرگ» (Big Hero 6)

نبرد هیرو و بایمکس با گروه در تیم «6 قهرمان بزرگ»

«۶ قهرمان بزرگ» انیمیشن استادانه پیکسار، تصویری عالی از فقدان، غم و اندوه و قدرتی را نشان می‌دهد که این احساسات می‌توانند حتی بر منطقی‌ترین افراد بگذارند. هیرو در سوگ از دست دادن برادرش، تصمیم دارد تا انتقام او را از مردی که او را مسئول می‌بیند بگیرد و دوستانش را در این نبرد با خود همراه می‌کند.

هیرو در مواجهه با پروفسور کالاگان، به بایمکس، ربات پزشکی صلح‌طلب دستور می‌دهد که او را بکشد. آنچه در ادامه رخ می‌دهد، نبردی با بقیه اعضای تیم برای جلوگیری از عبور هیرو از آستانه اخلاقی و تبدیل شدن به یک شرور مانند کالاگان است. همه چیز، از ترکیب صدا گرفته تا انیمیشن، این نبرد را به بیش از یک مبارزه ساده تبدیل می‌کند. در عوض، نسخه‌ای از هیرو به مخاطب نشان داده می‌شود که چنان غمگین شده است که خود را به خطر می‌اندازد و تنها از طریق مداخله دوستانش است که نجات پیدا می‌کند.

دفتر نقاشی آرتمیس مدل دسته دار طرح 6 ابر قهرمان
دفتر نقاشی آرتمیس مدل دسته دار طرح ۶ ابر قهرمان
مشاهده کالا

۹. نبرد آسوکا با دارث ماول در انیمیشن «جنگ ستارگان؛ جنگ‌های کلون» (Star Wars: The Clone Wars)

نبرد آسوکا با دارث ماول در انیمیشن «جنگ ستارگان؛ جنگ‌های کلون»

«جنگ ستارگان؛ جنگ‌های کلون» به داشتن برخی از بهترین صحنه‌های نبرد در میان تمام انیمیشن‌ها مشهور است، که شامل گروه‌های مختلف شخصیت‌ها با رویکردهای منحصربه‌فرد مبارزه است. یک صحنه در پایان سریال، آسوکا تانو محبوب را نشان می‌دهد که در یک دوئل با دارث ماول ترسناک روبرو می‌شود که به شدت یادآور حضور او در اپیزود اول است.

این اولین دوئل شمشیر نوری در این سری بود که از ضبط حرکت استفاده می‌کرد، و ری پارک دوباره نقش خود را به عنوان ماول بازی می‌کند تا به مبارزه جان ببخشد و در مقابل بدلکار لورن مری کیم، نقشش را بازی می‌کند. این نبرد شخصیت‌ها را نشان می‌دهد که هر دو خارج از دستورات مربوطه، در دوئلی درگیر می‌شوند که به همان اندازه که یک مسابقه فیزیکی است، نبرد ایدئولوژی‌ها است. نتیجه یک نبرد برتر انیمیشنی هیجان‌انگیز بین دو تا از بهترین شخصیت‌ها در کل فرنچایز «جنگ ستارگان» است.

۸. نبرد ووکس ماشینا با کوداک در انیمیشن «اسطوره‌های ووکس ماشینا» (The Legend of Vox Machina)

نبرد ووکس ماشینا با کوداک در انیمیشن «اسطوره‌های ووکس ماشینا»

این نبرد برتر انیمیشنی از فصل دوم سریال «اسطوره‌های ووکس ماشینا» به عنوان یک نبرد عمیقا شخصی در یک دوئل بین گروگ استرونجاو و عموی شرورش کوداک برای رهبری مردمشان آغاز می‌شود. گروگ به سرعت قبل از اینکه بقیه اعضای حزب وارد شوند، با نمایشی درخشان از کار تیمی و مهارت‌های خاص هر یک از اعضا، به حمله‌ی او پاسخ می‌دهد.

بخوانید  بررسی اپل واچ سری ۷؛ نمایشگر بزرگ‌تر با طراحی تکراری

این سکانس یک قطعه انیمیشن زیبا است. اکشن فراوان و شخصیت‌محور در رشته‌های داستانی به هم می‌پیوندند و نشان می‌دهد که هر یک از شخصیت‌ها در طول سریال چقدر رشد کرده‌اند و نبردی خیره‌کننده را در مجموعه‌ای که به نبردهای فوق‌العاده معروف است، شکل می‌دهد.

۷. نبرد واچر با آلترون در انیمیشن «چه می‌شود اگر؟…» (?…What If)

 انیمیشن «چه می‌شود اگر؟...»

قسمت ۸ از سریال «چه می‌شود اگر؟…» مارول نشان‌دهنده یک تحول عظیم در سریال است. تا آن زمان، هر یک از جهان‌های جایگزین مجزا بودند و هیچ یک از آن‌ها با دیگری تعامل نداشتند. در «چه می‌شود اگر آلترون برنده شود» مخاطب می‌بیند که اگر آلترون پیروز می‌شد و سنگ‌های بی‌نهایت را جمع می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد. نتیجه یک موجود وحشتناک و قدرتمند است که از وجود چندجهانی آگاه می‌شود و بلافاصله تصمیم می‌گیرد حیات را در سراسر جهان از بین ببرد.

هنگامی که او از جهان بومی خود خارج می‌شود، آلترون با واچر برخورد می‌کند، و قبل از اینکه واچر فرار کند و گروه نگهبانان جهان چندگانه را تشکیل دهد تا با این تهدید جدید مبارزه کند، مبارزه آن‌ها در چندین واقعیت مختلف انجام می‌شود. نبرد برتر انیمیشنی آن‌ها دقیقا مانند یک کتاب مصور است که جان گرفته و نشان می‌دهد که قهرمانان باید بر چه نوع تهدیدی غلبه کنند.

۶. نبرد آمنی من با نگهبانان جهان در انیمیشن «شکست‌ناپذیر» (lnvincible)

انیمیشن «شکست‌ناپذیر»

این مبارزه در «شکست‌ناپذیر» به این سوال پاسخ می‌دهد که اگر سوپرمن کاملا از کوره در برود چه اتفاقی می‌افتد. در این صحنه آمنی من، جایگزین شیطانی سوپرمن، به خشونت وحشیانه‌ای علیه هم تیمی‌های سابقش می‌پردازد. هر یک شجاعانه می‌جنگند، اما در نهایت توسط یک بدجنس شرور در نمایشی خشن کشته می‌شوند.

این صحنه‌ای است که به مخاطب یادآوری می‌کند که با وجود شباهت‌های آشکار، آمنی من مطلقا سوپرمن نبوده و این یک سریال معمولی ابرقهرمانی نیست. «شکست‌ناپذیر» به عنوان اقتباسی از یک کمیک پر از خشونت، سریالی بزرگسالانه است که ترسی ندارد برای داستان خود دست به هر کاری بزند و صحنه‌هایی اینچنین اثباتی بر این ادعا هستند.

پاک کن مدل سوپر من و بن تن مجموعه 2 عددی
پاک کن مدل سوپر من و بن تن مجموعه ۲ عددی
مشاهده کالا

۵. نبرد جک با دختران آکو در انیمیشن «سامورایی جک» (Samurai Jack)

 انیمیشن «سامورایی جک»

در فصل آخر «سامورایی جک»، انیماتورها از مهارت‌های خود برای ارائه یک نبرد وحشیانه استفاده کردند که واقعا این پیام را به مخاطب رساند که این دیگر این سریال برای بچه‌ها مناسب نیست.

فصل پایانی سریال، فراتر از افزایش خشونت، وارد قلمروی بالغ‌تر، و به یک داستان خوب برای مخاطبان مسن‌تر تبدیل می‌شود. این رویکرد، همراه با انیمیشن واقعا استادانه، به سریال نتیجه‌ای عمیقا رضایت‌بخش داد که طرفداران پیش از این امیدوار بودند به چنین نتیجه‌ای دست پیدا کنند.

۴. مبارزه زوکو و کاتارا با آزولا در انیمیشن «آواتار؛ آخرین بادافزار» (Avatar: The Last Airbender)

انیمیشن «آواتار؛ آخرین بادافزار»

یکی از آخرین مبارزات «آواتار؛ آخرین بادافزار» سه تا از بهترین شخصیت‌های سریال را برای یک نتیجه قدرتمند و احساسی گرد هم آورد. در طول مبارزه، زوکو نشان می‌دهد که در طول سریال رشد کرده است و می‌تواند بر خواهر خطرناک و شرور خود غلبه کند. کاتارا برای این مبارزه به او می‌پیوندد و با کسی که قبلا از او متنفر، و نسبت به او بی‌اعتماد بود، متحد می‌شود.

هر سه شخصیت در این نبرد در خالص‌ترین شکل خود دیده می‌شوند. جنون آزولا در برابر عزم قهرمانان شکست می‌خورد و کار تیمی آن‌ها در نهایت او را شکست می‌دهد. کار گروهی زوکو و کاتارا نشان می‌دهد که رابطه آن‌ها تا چه حد پیش رفته است و هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مثبتی را نشان می‌دهند که در طول راه یاد گرفته‌اند. در نهایت این نبرد برتر انیمیشنی اتحاد و هماهنگی در برابر شهوت قدرت را به تصویر می‌کشد.

ساک دستی خندالو مدل آواتار کد 928
ساک دستی خندالو مدل آواتار کد ۹۲۸
۱۱ %

۱۰۰,۰۰۰
۸۹,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۳. مبارزه سوپرمن و دارک‌ساید در انیمیشن «لیگ عدالت نامحدود» (Justice League Unlimited)

انیمیشن «لیگ عدالت نامحدود»

در «لیگ عدالت نامحدود» و نبرد بین سوپرمن و حاکم شرور آپوکالیپس، مخاطب با شخصیت شروری آشنا می‌شود که به نظر می‌رسد واقعا غیرقابل توقف است. با شکست بتمن و لکس لوتر، به نظر می‌رسد که پیروزی نهایی دارکساید اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، مانند بسیاری از نبردهای لیگ عدالت، سوپرمن در لحظه‌ای عالی، با انگیزه مناسب برای مقابله وارد صحنه می‌شود.

نتیجه یک نبرد برتر انیمیشنی عظیم بین سوپرمن و حریفی است که او نیازی به عقب‌نشینی در برابر آن ندارد. این شکست با توضیحی درباره اینکه چگونه سوپرمن دائما در تلاش است تا با قدرت خداگونه‌اش به کسی صدمه نزند، و با این بیانیه که دارکساید به او فرصت داده تا نشان دهد چقدر قدرتمند است، آغاز می‌شود.

۲. مبارزه مایلز مورالس و تیم عنکبوتی با کینگ‌پین در انیمیشن «مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

انیمیشن «مرد عنکبوتی به درون دنیای عنکبوتی»

انیمیشن شاهکار سونی، «مرد عنکبوتی؛ به درون دنیای عنکبوتی» نه یک، بلکه شش شخصیت عنکبوتی مختلف را نشان می‌دهد که هر کدام طراحی، قدرت‌ها و سبک مبارزه خاص خود را دارند. در نبرد نهایی با ویلسون فیسک، همه این عنکبوتی‌ها دور قهرمان داستان، مایلز مورالس، جمع می‌شوند تا سعی کنند به جهان اصلی خود بازگردند. آنچه نشان داده می‌شود ترکیبی ناب از داستان‌سرایی اکشن و انیمیشن است.

هر یک از اعضای تیم عنکبوتی یک لحظه فرصت دارد تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد، اما این مایلز است که در کانون توجه قرار می‌گیرد. پس از یک سری مشکلات در تطبیق با قدرت‌هایش، از دست دادن عمویش و قبول واقعیت تبدیل شدن به مرد عنکبوتی، مایلز تبدیل به یک قهرمان با اعتمادبه‌نفس می‌شود و در نهایت رهبری را به دست می‌گیرد و کینگ‌پین را شکست می‌دهد.

۱. مبارزه آسوکا تانو با دارث ویدر در انیمیشن «شورشیان جنگ ستارگان» (Star Wars Rebels)

انیمیشن «شورشیان جنگ ستارگان»

داستان انیمیشن «شورشیان» که سال‌ها پس از وقایع «جنگ‌های کلون» رخ می‌دهد، نسخه قدیمی‌ و بالغ‌تر شخصیت محبوب، آسوکا تانو را معرفی می‌کند. در طول داستان، قهرمانان داستان توسط خود دارث ویدر، استاد جدای و دوست سابق آسوکا، آناکین اسکای واکر، شکار می‌شوند. این دیدار مملو از نبردهای شدید شمشیر نوری و وزن عاطفی است در حالی که آسوکا با مربی سقوط کرده خود می‌جنگد.

نه تنها این یک نبرد برتر انیمیشنی مورد علاقه طرفداران است، بلکه تعامل بین این دو شخصیت سنگینی رابطه قبلی آن‌ها را به همراه دارد و هر دیالوگی که بیان می‌شود یک لحظه احساسی دلخراش می‌سازد. عزم آسوکا برای عقب ماندن و رویارویی با ویدر، علیرغم اینکه می‌دانست که او کاملا مغلوب شده است، قدرت ارتباط او با آناکین را نشان می‌دهد، ارتباطی که ممکن است در سری آتی دیزنی پلاس به نام «آسوکا» (Ahsoka) بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: movie web

منبع

مطالب مرتبط

مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *