طبق جدیدترین آمار منتشر شده، کال آو دیوتی: وارزون ۲.۰ به عنوان بازی بتل رویال جدید استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) و ریون سافتور (Raven Software)، تنها پس از گذشت ۵ روز از عرضه به بیش از ۲۵ میلیون بازیکن دست پیدا کرده است.
این گزارش در حساب رسمی توییتر کال آو دیوتی منتشر شده و در آن از بازیکنانی که در این مدت بازی را تجربه کردهاند، تشکر شده است. این بازی بتل رویال رایگان که در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) عرضه شده، ظاهرا موفقیت بزرگی در زمینهی ایجاد جامعهای بزرگ بازیکنان در مدت زمان کوتاهی داشته است. با این حال، باید دید که آیا این روند را ادامه خواهد داد و از آماری که وارزون به جای گذاشته، پیشی خواهد گرفت یا خیر. گفتنی است که در سال ۲۰۲۰، زمانی که اولین نسخه از وارزون منتشر شد، کمپانی اکتیویژن اعلام کرد که در عرض ۱۰ روز به ۳۰ میلیون بازیکن دست پیدا کرده است. همچنین این بازی در عرض سه روز به ۱۵ میلیون نفر بازیکن رسیده بود.
در مقایسه با دیگر بازیهای بتل رویال، طبق گفتهی استودیوی ریسپاون (Respawn)، بازی رایگان ایپکس لجندز در عرض هفت روز به ۲۵ میلیون بازیکن دست پیدا کرد. یکی از عواملی که به طور بالقوه در شروع موفقیت آمیز وارزون ۲ نقش دارد، بدون شک تصمیم اکتیویژن برای غیرفعال کردن موقت نسخهی قبل به مدت ۱۲ روز بوده است.
در بیانیهی اکتیویژن در این باره آمده است:
زمانی که اکوسیستم وارزون ۲ کاملا پایدار شود و پس از یک وقفهی کوچک در توسعه برای توسعهدهندگانی که در ایالات متحده روز شکرگذاری را جشن میگیرند، وارزون به طور مجدد و با عنوان Call of Duty: Warzone Caldera به عنوان یک تجربهی جداگانه و مستقل عرضه میشود.
انتظار میرود که Warzone Caldera در ۲۸ نوامبر (۷ آذر) عرضه شود. در این میان طبق گزارشها، مایکروسافت به سونی پیشنهاد داده است که در صورت تایید شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، سری کال آو دیوتی برای یک دهه روی پلیاستیشن باقی بماند.آیندهی این سری به عنوان یک محصول چند پلتفرمی بدون شک موضوع مهمی برای صنعت خواهد بود.
وارزون ۲.۰ در حال حاضر برای کنسولهای نسل هشتم و نهمی پلیاستیشن، ایکسباکس و رایانههای شخصی در دسترس است.
منبع: VGC
خرید بازیهای کنسول از دیجیکالا