چگونه مشکلات رایج گوشی های شیائومی را برطرف کنیم؟

در این مطلب به بررسی مشکلات رایج گوشی های شیائومی می‌پردازیم چرا که این شرکت در بازار ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و کاربران زیادی هم از گوشی‌های آن استفاده می‌کنند. همچنین علاوه بر اشاره به مشکلات، راه حل رفع مشکلات گوشی های شیائومی هم خواهیم پرداخت.

شیائومی در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی هوشمند در بازار به حساب می‌آید. این شرکت چینی که تقریبا یک دهه است در بازار فعالیت می‌کند، به لطف دو شرکت زیرمجموعه‌ی خود یعنی ردمی و پوکو توانسته با تولید گوشی‌های گران‌قیمت و با کیفیت، نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. البته محصولات ساخت این شرکت هم مثل هر لوازم دیجیتالی دیگری بدون نقص نیستند و گاهی اوقات با مشکلات متفاوتی روبرو می‌شوند. آنچه که در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم، شناخت مشکلات رایج گوشی های شیائومی و حل مشکلات آن‌هاست.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا


فهرست مطالب

مشکلات رایج گوشی‌های شیائومی

حل مشکلات گوشی شیائومی

اگر از دارندگان گوشی‌های شیائومی هستید و چند سالی هم هست که از محصولات این شرکت استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد باید با یک سری از مشکلاتی که قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم مواجه شده باشید. معمولا کاربران گوشی‌های این شرکت چینی از بابت وجود ایراداتی در دوربین و طول عمر باتری گله‌مند هستند؛ مسائلی که می‌توان گفت بسیاری از کاربران شیائومی آن را تجربه کرده‌اند.

برای مثال بارها گزارش شده که دوربین همیشه تصاویر خوبی ثبت نمی‌کند و در واقع عملکرد پایداری ندارد. این موضوع به خصوص اگر عاشق عکاسی و فیلم‌برداری باشید می‌تواند شما را آزار دهد. همچنین کاربران زیادی اعتقاد دارند طول عمر باتری به آن خوبی که باید نیست. رابط کاربری MIUI به لطف بهره‌مندی از قابلیت‌های مختصر و مفید، بسیار بهینه است و قاعدتا نباید مشکل باتری برای گوشی‌های شیائومی به وجود بیاید. اما با این حال این موضوع هم از مواردی بوده که کاربران شیائومی را آزرده خاطر کرده است.

در این مطلب سعی شده تا جایی که امکان دارد به راه حل‌هایی برای بهبود وضعیت اشاره شود. اما گاهی اوقات دیگر راه حل‌های این چنینی راهگشا نیستند و باید به سراغ شرکت گارانتی‌کننده‌ی دستگاه یا مراکز تعمیر گوشی بروید تا بتواند مشکل را برایتان برطرف کند.

حل مشکلات گوشی شیائومی

اگر با گوشی شیائومی خود با مشکل مواجه شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم در آن به روش‌هایی بپردازیم که می‌توانند در بسیاری از مواقع گره‌گشای کارتان باشند. توجه داشته باشید این راه حل‌ها شاید دائمی نباشند و مشکل دستگاه شما را برای همیشه برطرف نکنند، بنابراین لازم است در صورت بروز دوباره‌ی مشکل، گوشی را به مراکز تعمیراتی یا گارانتی ببرید. علاوه بر این‌ها، اگر گوشی خیس شده باشد یا ضربه دیده باشد، مشکلاتی که در نتیجه‌ی آن به وجود می‌آید معمولا با روش‌هایی که قصد داریم در ادامه بگوییم برای برطرف کردن آن‌ها کارساز نیستند.


مشکل خالی شدن سریع باتری

مشکلات گوشی های شیائومی

یکی از مشکلات شیائومی که در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌اش دیده می‌شود، مشکل باتری است. برای اینکه مشکل مربوط به باتری را حل کنید، یکی از راه حل‌های زیر می‌تواند موثر باشد:

  • به تنظیمات بروید و در بخش باتری، روی گزینه‌ی Show full device usage کلیک کنید تا ببینید چقدر گوشی روشن بوده است. با این کار می‌توانید روی مصرف انرژی گوشی مدیریت کنید.
  • قابلیت روشنایی خودکار را از طریق تنظیمات غیرفعال کنید.
  • تنظیمات را باز کرده و در بخش اپلیکیشن‌ها، تیک گزینه‌ی Show Notification را برای یک سری از اپ‌های بلااستفاده بردارید تا با نمایش مکرر اعلانات، از شارژ باتری نکاهند.
  • وای‌فای، بلوتوث، GPS و یا هات اسپات را در زمان‌هایی که اصلا نیازی به آن‌ها ندارید خاموش کنید.
  • مدت زمان روشن ماندن خودکار صفحه را از طریق صفحه‌ی تنظیمات به ۱ دقیقه یا کمتر کاهش دهید تا گوشی در زمان‌هایی که فراموش می‌کنید آن را قفل کنید به صورت خودکار خاموش شود.
  • چک کنید ببینید آیا آپدیتی برای گوشی شما منتشر شده یا خیر چون گاهی اوقات آپدیت‌های جدید با خود مصرف بهینه را هم به دنبال دارند.
  • گوشی را بیش از حد شارژ نکنید.
  • قابلیت Face Unlock یا همان بازگشایی از طریق شناسایی چهره را غیرفعال کنید.
  • وارد تنظیمات شده و در بخش اپلیکیشن‌ها (Apps) و سپس مدیریت اپ‌ها (Manage Apps)، به صورت مجزا قابلیت AutoStart On Apps را برای اپ‌هایی که استفاده‌ی زیادی از آن‌ها ندارید غیرفعال کنید.
  • (خصوصا زمان‌هایی که گوشی جدیدی خریده‌اید) باتری را یک بار به صورت کامل تخلیه کنید به گونه‌ای که گوشی خاموش شود، سپس آن را زیر شارژ قرار دهید و بگذارید تا ۱۰۰٪ شارژ شود. کمی به آن زمان بدهید و سپس گوشی را از زیر شارژ بکشید. این کار را دوبار انجام دهید اما از دفعات بعد سعی کنید شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۵٪ نگه دارید.

هنگ کردن نمایشگر و عدم واکنش به کنش لمسی کاربران

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نخست اینکه شاید گوشی را انداخته باشید. در این صورت ممکن است محصول به صورت سخت‌افزاری صدمه دیده باشد و اینکه نمایشگر هم گاهی اوقات از کار می‌افتد دقیقا به همین خاطر است. اگر مشکل همین باشد، باید حتما به مراکز تعمیراتی رفته و گوشی خود را تعمیر کنید. اما اگر گوشی آسیب ندیده و ناگهان چنین مشکلی برایش پیش آمده، پیشنهاد می‌شود قبل از مراجعه به مراکز تعمیراتی، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • گوشی را یک بار ریستارت کنید.
  • اگر از برچسب محافظ استفاده می‌کنید، آن را جدا کرده و ببینید آیا باز هم این مشکل پیش می‌آید یا خیر.
  • گاهی اوقات اگر گوشی برچسب هم نداشته باشد ممکن است به کنش لمسی واکنشی نشان ندهد. در نتیجه اگر از برچسب محافظ استفاده نمی‌کنید، یکی روی گوشی نصب و نتیجه را ببینید.
  • اپ‌هایی که بعد از نصب آن‌ها مشکل یادشده به وجود آمده پاک کنید.
  • نگذارید گوشی خیلی داغ شود.
  • گوشی را ویروس‌کشی کنید.
  • می‌توانید گوشی را در حالت Safe Mode اجرا کنید و ببینید آیا مشکل همچنان پابرجاست یا رفع می‌شود. اگر رفع شد ایراد نرم‌افزاری است در غیر این صورت به احتمال خیلی زیاد سخت‌افزار درگیر است.
  • اپلیکیشن Display Tester را جهت بررسی سلامت نمایشگر نصب و مراحل مختلف آن را دنبال کنید.
  • گوشی را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید و ببینید آیا وضعیت خوب می‌شود یا خیر.
بخوانید  برنامه پخش زنده بازی فوتبال امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) + لینک تماشای آنلاین

هنگ کردن گوشی در صفحه بوت

مشکلات شیائومی نوت ۸

یکی از مشکلات رایج شیائومی این است که وقتی می‌خواهید بعضی مدل‌های گوشی آن‌ را روشن کنید، روی صفحه‌ی بوت هنگ می‌کنند و گوشی دیگر به صورت کامل روشن نمی‌شود. این مشکل معمولا یا به دلیل وجود باگ و یا فعال شدن بوت لودر پیش می‌آید. اگر بوت لودر به شکل درست فعال نشود، مشکل گیر کردن در صفحه‌ی بوت به وجود می‌آید و یک شخص متخصص و حرفه‌ای باید به شما کمک کند. اگر شما چنین کاری انجام نداده‌اید و گوشی بدون هیچ دلیل خاصی با چنین مشکلی مواجه شده است می‌توانید کارهای زیر را برای رفع آن انجام دهید.

  • کلید پاور و افزایش صدا را به صورت همزمان فشار دهید تا گوشی خاموش شود. حالا آن را مجددا روشن کنید.
  • گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید.
  • گوشی را به محض بوت شدن آپدیت کنید (در صورت وجود آپدیت).
  • پارتیشن کش گوشی را پاک کنید.
  • گوشی را هارد ریست کنید. برای هارد ریست کردن باید به صورت همزمان کلید کاهش صدا و پاور را فشار دهید. توجه داشته باشید اگر نمی‌خواهید اطلاعات‌تان پاک شود، همیشه یک نسخه‌ی پشتیبان از آن‌ها تهیه کنید.
  • به مراکز تعمیر گوشی شیائومی مراجعه کنید.

مشکل داغی بیش از حد گوشی های شیائومی

مشکلات گوشی های شیائومی

مشکل داغی بیش از حد لزوما ربطی به شرکت سازنده ندارد و معمولا به پردازنده مربوط است. البته یک شرکت با طراحی خنک‌کننده‌ی خوب و حرفه‌ای می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کند اما شیائومی در این زمینه کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. البته شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو به خاطر پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عملکرد خیلی خوبی در این زمینه ندارد و در نتیجه ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

  • اجازه ندهید گوشی بیش از اندازه شارژ شود.
  • از شارژر اصلی شیائومی استفاده کنید.
  • گوشی را یک بار ریستارت کنید.
  • وای‌فای، GPS، بلوتوث و سرویس‌های مشابه را غیرفعال کرده و در هر حالت تست کنید ببینید آیا داغی برطرف می‌شود یا خیر.
  • تمام اپلیکیشن‌های غیر ضروری فعال در پس زمینه را ببندید.
  • ببینید آیا آپدیت نرم‌افزاری برای گوشی شما در دسترس هست یا خیر.
  • قاب پشتی گوشی را از آن جدا کنید.
  • با گوشی کمتر بازی کنید و ببینید آیا در حالت عادی هم داغ می‌شود یا خیر.
  • اگر بعد از دریافت آپدیت اندروید چنین مشکلی به وجود آمده، گوشی را یک بار به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  • اگر بعد از نصب یک اپلیکیشن خاص چنین مشکلی به وجود آمده، آن اپلیکیشن را پاک کنید.

اگر مشکل داغی بیش از حد گوشی به اندازه‌ای است که دستتان می‌سوزد، کاملا غیر طبیعی است و باید با شرکت گارانتی‌کننده تماس بگیرید. اما اگر این داغ شدن هنگام انجام کارهای سنگین نظیر بازی کردن به وجود می‌آید و در سایر زمان‌ها همه چیز عادی است، طبیعی است و نباید نگران باشید.

مشکل در اتصال به وای‌فای

رفع مشکلات گوشی شیائومی

مشکل اتصال به وای‌فای هم یکی از مشکلات رایج گوشی های شیائومی است. برای مثال یا شبکه وای‌فای پیدا نمی‌شود، یا در صورت پیدا شدن به آن متصل نمی‌شود و یا در صورت اتصال، دائما قطع یا وصل می‌شود. برای حل این مشکل مراحل زیر را انجام دهید.

  • گوشی را یک بار ریستارت کنید.
  • مودم خود را ریستارت کنید.
  • شبکه را فراموش کرده و مجددا به آن وصل شوید.
  • با سرویس دهنده اینترنت تماس گرفته و مشکل را با کارشناسان آن در میان بگذارید.
  • تنظیمات شبکه را به صورت کلی ریست کنید.
  • به تنظیمات وای‌فای بروید و با فشردن گزینه‌ی View More (مشاهده بیشتر)، IP را از حالت DHCP روی Static قرار دهید و ببینید آیا وضعیت بهتر می‌شود یا خیر. این برای زمانی است که گوشی به وای‌فای وصل می‌شود اما اتصال پایدار نیست و قطع و وصل می‌شود.

توجه داشته باشید اگر وای‌فای و بلوتوث هر دو از کار افتاده باشند، معمولا مشکل سخت‌افزاری است و باید نزد متخصص بروید. اما اگر مشکل فقط یکی از آن‌هاست، پیشنهاد می‌شود فلش کردن گوشی یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را بعد از طی کردن موارد بالا امتحان کنید.

اگر هم مشکل مربوط به شبکه‌ی اینترنت باشد و نت همراه شما هم قطع شده، کافی است علاوه بر مراحل بالا، کارهای زیر را هم انجام دهید.

  • سیم‌کارت را از گوشی خارج و دوباره وارد کنید.
  • گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید تا اپ‌های شخص ثالث مزاحمتی ایجاد نکنند.
  • وارد تنظیمات شده و در بخش
  • Network & Internet (شبکه و اینترنت) و سپس Mobile Network (شبکه موبایل)، روی سربرگ Advanced (پیشرفته) کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Automatically select network (انتخاب خودکار شبکه) را فعال کنید.
  • حالت رومینگ را غیر فعال کنید.

مشکل بلوتوث

اگر بلوتوث گوشی شما عملکرد پایدار و خوبی ندارد یا کار نمی‌کند، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • یک بار بلوتوث را خاموش و روشن کنید.
  • گوشی را روی حالت هواپیما قرار داده و از روی آن بردارید و ببینید وضعیت چه تغییری می‌کند.
  • گوشی را ریستارت کنید.
  • گوشی را Unpair و سپس مجددا به دنبال دستگاه جدید باشید.
  • به تنظیمات رفته و در بخش اپلیکیشن و اپ‌های سیستمی، حافظه‌ی کش بلوتوث را پاک کنید.
  • چک کنید ببینید آیا دستگاهی که قصد دارید آن را به گوشی خود متصل کنید اصلا با دستگاه شما سازگار هست یا خیر.
  • سعی کنید گوشی خود را به یک محصول بلوتوثی دیگر نظیر گوشی یا گجت هوشمند متصل کنید و ببینید آیا باز هم مشکل وجود دارد یا خیر.
  • تنظیمات شبکه را ریست کنید.
  • در قسمت گزینه‌های توسعه‌دهنده (Developer Options) گزینه‌ی Bluetooth A2DP Hardware Offload را غیرفعال کنید. (وارد تنظیمات شوید و روی Build Number یا همان شماره ساخت، ۷ بار ضربه بزنید تا گزینه‌های توسعه‌دهنده فعال شود).
  • گوشی را در صورت وجود آپدیت، بروزرسانی کنید.
  • اگر وای‌فای هم همزمان با مشکل مواجه شده است، پیشنهاد می‌شود گوشی را نزد یک متخصص ببرید.
بخوانید  درخواست الاهلی از AFC؛ نمی‌توانیم با پرسپولیس بازی کنیم!

عدم ارسال پیامک متنی

اگر گوشی شیائومی شما اجازه نمی‌دهد پیامک متنی برای کسی ارسال کنید، بعید است مشکل سخت‌افزاری باشد. در نتیجه اگر با چنین مشکلی مواجه شدید نگران نباشید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • گوشی را ریستارت کنید چون در اکثر مواقع مشکل را حل می‌کند.
  • گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید و از روی آن بردارید.
  • سیم‌کارت را خارج کرده و بار دیگر وارد گوشی کنید.
  • اپلیکیشن پیام‌رسان دیگری روی گوشی نصب کنید یا نمونه موجود را در منوی تنظیمات، Force Stop و مجددا فعال کنید.
  • حافظه‌ی کش و دیتای اپلیکیشن پیام‌رسان را پاک کنید (از طریق ورود به تنظیمات، اپلیکیشن‌ها و اپلیکیشن پیام‌رسان).
  • تنظیمات مربوط به شبکه را ریست کنید.

اگر هیچ یک از راه حل‌های بالا کمکی به حل مشکل شما نکرد باید با اپراتور سیم‌کارت خود تماس بگیرید.

مشکلات مربوط به دوربین گوشی های شیائومی

مشکلات گوشی های شیائومی

اگر اپلیکیشن دوربین گوشی شیائومی به هر دلیل غیر از سخت‌افزاری با مشکل مواجه شده، می‌توانید با انجام روش‌های زیر آن را برطرف کنید.

  • به تنظیمات رفته و در قسمت اپ‌ها، حافظه‌ی کش و دیتای اپلیکیشن دوربین را پاک کنید.
  • اپلیکیشن دوربین را Force Stop و مجددا فعال کنید.
  • گوشی را آپدیت کنید.
  • گوشی را ریستارت کنید.
  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

اگر هیچ یک از روش‌های بالا کار نکرد، به مراکز تعمیرات گوشی مراجعه کنید. اگر هم مشکل از بابت کیفیت پایین تصاویر است می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • به صورت دستی روی سوژه‌ها فوکوس کنید تا از تار شدن آن‌ها جلوگیری شود.
  • لنزها را تمیز کنید یا اگر محافظ دارند، محافظ را جدا کنید.
  • تنظیمات دوربین را به حالت اولیه برگردانید. برای این کار به تنظیمات رفته و در بخش اپلیکیشن‌ها یا همان برنامه‌ها، دوربین را بیابید. سپس یک بار Erase All The Data (پاک کردن تمام داده‌ها) و در نهایت با طی کردن دوباره‌ی این مسیر، Restore Default Settings (بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض) را انتخاب کنید.
  • یک اپلیکیشن افزایش کیفیت تصاویر نظیر اپلیکیشن گوگل را دانلود و امتحان کنید.
  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن گوشی های شیائومی

یکی از جدی‌ترین مشکلات گوشی‌های شیائومی مربوط به زمانی است که گوشی خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود. این مشکل معمولا به خاطر وجود باگ یا مشکلی در فریم‌ور به وجود می‌آید.

  • چک کنید ببینید آیا گوشی آسیب فیزیکی از قبیل ضرب دیدگی دارد یا خیس شده است چون ممکن است دستگاه صدمه دیده باشد.
  • گوشی را با فشردن کلیدهای کاهش صدا و پاور هارد ریست کنید.
  • اگر این روش جوابگو نبود، گوشی را به شارژ متصل کرده و حالا روش دو را بار دیگر انجام دهید.
  • کلید پاور را بیش از ۱۰ بار فشار داده و بعد از آن نگه دارید و ببینید واکنش گوشی چیست.
  • اگر گوشی بعد از یک آسیب فیزیکی با چنین مشکلی مواجه شد، آن را حتما نزد یک متخصص ببرید.

ریستارت شدن پیوسته‌ی گوشی‌های شیائومی

  • گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید.
  • آن را به شارژ متصل کرده و ریستارت کنید.
  • تمام تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.
  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

اگر باز هم مشکل حل نشد به یک متخصص مراجعه کنید چون شاید ایراد سخت‌افزاری و جدی باشد.

لمس خودکار بخش‌های مختلف صفحه

  • ابتدا گوشی را به خوبی تمیز کنید تا هیچ اثری از رطوبت، چربی و… روی آن نباشد. دست خود را هم کاملا خشک کنید.
  • اگر روی گوشی برچسب محافظ وجود دارد آن را بردارید یا اگر برچسب نیست، یک برچسب برای آن خریداری کنید.
  • گوشی را یک بار ریستارت کنید.
  • از طریق تنظیمات نمایشگر گوشی، گزینه‌ی Accidental touch protection را فعال کنید (برای عدم واکنش به لمس تصادفی)
  • گزینه Touch sensitivity (حساسیت تاچ) را در بخش تنظیمات نمایشگر کاملا غیرفعال کنید.
  • تمام اپ‌های سیستم را آپدیت کنید.
  • حالت ناوبری سیستم را روی سوایپ قرار دهید.
  • ببینید آیا برای گوشی آپدیتی وجود دارد یا خیر.
  • گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید و ببینید آیا مشکل همچنان پابرجاست یا خیر.
  • از اپلیکیشن Touchscreen Calibration استفاده کرده و تاچ گوشی خود را کالیبره کنید.
  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

از کار افتادن GPS

  • یک بار GPS را فعال و غیر فعال کنید.
  • گوشی را روی حالت هواپیما قرار داده و از روی آن بردارید.
  • حالت ذخیره‌ی انرژی را در صورت فعال بودن، غیر فعال کنید.
  • به تنظیمات رفته و در بخش Location (موقعیت مکانی)، Mode (حالت)، گزینه‌ی High Accuracy (دقت بالا) را انتخاب کنید.
  • حافظه‌ی کش و دیتای گوگل مپس را پاک کنید.
  • گوشی را ریستارت کنید.

کند شارژ شدن گوشی

مشکلات گوشی های شیائومی

  • شارژر گوشی را تغییر دهید و از شارژر اصلی شیائومی استفاده کنید.
  • پورت شارژر گوشی را تمیز کنید.
  • گوشی را آپدیت کنید.
  • از کابل جدید و اریجینال استفاده کنید.
  • چک کنید آیا پورت شارژر شما سالم است.

کرش کردن و فریز شدن اپلیکیشن‌ها

  • گوشی را ریستارت کنید.
  • آن برنامه را حذف و مجددا از منبع معتبری نظیر گوگل پلی یا بازار نصب کنید.
  • حافظه‌ی کش و دیتای آن اپلیکیشن را پاک کنید.
  • اگر مشکل بسیار شدید و جدی است و با هر اپلیکیشنی همین اتفاق رخ می‌دهد، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
بخوانید  بزرگ‌ترین هارد دیسک بازار چه ظرفیتی دارد؟

قطع و وصل شدن خودکار تماس‌ها

اگر گوشی شیائومی شما به صورت خودکار به تماس‌ها پاسخ می‌دهد، احتمالا گوشی باید درون جیب شما قرار داشته یا تحت فشار باشد. این موضوع برای قطع شدن تماس‌ها هم می‌تواند صدق کند. اما اگر گوشی اصلا تحت فشار نیست و در حالت عادی قرار دارد اما باز هم به صورت خودکار این کارها را انجام می‌دهد باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اگر دست شما به کلید پاور برخورد می‌کند و تماس قطع می‌شود، می‌توانید به تنظیمات رفته و در بخش additional settings (تنظیمات اضافه) و سپس accessibility (دسترسی)، گزینه‌ی Power Button Ends Call (کلید پاور تماس را قطع کند) را غیر فعال کنید.
  • اگر هم قابلیت Double tap screen to wake (دو بار ضربه زدن برای روشن شدن صفحه) فعال باشد، ممکن است در صورت برخورد گوشی به صورت نمایشگر روشن شده و صورتتان به گزینه قطع تماس برخورد کند و تماس هم قطع شود. کافی است به تنظیمات رفته و در بخش نمایشگر، گزینه‌ی یادشده را غیرفعال کنید.
  • اگر همیشه گوشی را درون جیب قرار می‌دهید می‌توانید به تنظیمات رفته و در بخش Lock screen & passwords (صفحه قفل و رمز عبور)، با انتخاب گزینه‌ی Advanced، قابلیت جیب یا همان Pocket Mode را فعال کنید.

مشکل وصل نشدن گوشی های شیائومی به کامپیوتر

معمولا وقتی گوشی به کامپیوتر وصل نمی‌شود، مشکل از کامپیوتر است. یعنی باید یک اپ خاص یا درایوری را روی ویندوز نصب کنید تا بتواند گوشی را شناسایی کند. اما با این حال سعی کنید وارد بخش گزینه‌های توسعه‌دهنده شده و در قسمت مربوط به USB، گزینه‌ی USB Debugging را فعال کنید (عیب‌زدایی USB). حالا می‌توانید گوشی را به کامپیوتر متصل کرده، گزینه‌ی Transfer Files را انتخاب کنید. درون کامپیوتر به مسیر C:windows]INF رفته و فایل wpdmtp.inf را نصب کنید.

مشکل سایه انداختن نمایشگر

مشکل سایه انداختن نمایشگر چیزی نیست که آن را فقط به گوشی‌های شیائومی نسبت دهیم. اما مشکلی است که در گوشی‌های این شرکت وجود دارد و می‌توان با یک سری از روش‌ها تا حدودی آن را حل کرد.

  • خاموش شدن نور صفحه و روشن بودن زمان نمایشگر را روی کمترین حالت ممکن قرار دهید.
  • از تصویر زمینه تیره استفاده کنید.
  • از یک لانچر یا تم دیگر استفاده کنید.
  • سعی کنید تصاویر زمینه‌ی شما با نمایشگرهای OLED سازگار باشند چون معمولا این مشکل در نمایشگرهای OLED خود را نشان می‌دهد.

مشکل نصب نشدن اپلیکیشن‌ها

نصب نشدن اپلیکیشن روی گوشی های شیائومی می‌تواند سه دلیل داشته باشد. اصلی‌ترین دلیل آن این است که شاید شما فضای کافی نداشته باشید. در نتیجه باید سری به بخش حافظه در تنظیمات زده و ببینید چه چیزی بیشترین فضا را از گوشی شما اشغال کرده است و آن را پاک کنید، اپ‌های اضافی را که به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید، همچنین می‌توانید فایل‌ها و تصاویر مختلف را درون یک رم انتقال دهید و آن‌ها را از روی حافظه‌ی گوشی پاک کنید.

اگر با این روش مشکل حل نشد باید به تنظیمات حریم خصوصی گوشی خود سر زده و اجازه دهید گوشی از منابع غیر مجاز هم یک اپلیکیشن را نصب کند چون ممکن است به دلایل امنیتی این اجازه را به شما ندهد.

  • وارد تنظیمات شوید.
  • به قسمت additional settings و سپس Privacy وارد شوید.
  • روی گزینه‌ی allow installation from unknown sources کلیک و آن را فعال کنید.

اگر با زهم این مشکل پابرجا بود، به احتمال زیاد گوشی شما رام چین دارد. این یعنی رابط کاربری شما برای بازار چین سفارشی شده و در نتیجه به هیچ عنوان نمی‌توانید یک سری از اپ‌ها و بازی‌ها را روی آن نصب کنید. کاری که شما باید بکنید این است که گوشی را نزد یک متخصص برده و به او این موضوع را اطلاع دهید. او باید یک رام مخصوص بازار جهانی را روی گوشی شما نصب کند که در این فرایند گوشی باید روت شود. اگر می‌خواهید این مشکل برایتان پیش نیاید، حتما هنگام خرید یک گوشی توجه داشته باشید که برای بازار جهانی باشد.

صدای کم هدفون در گوشی های شیائومی

اگر هنگام استفاده از هدفون صدای گوشی کم است، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • وارد تنظیمات شوید.
  • سیستم را انتخاب کنید و وارد بخش About Phone یا همان «درباره تلفن» شوید.
  • روی گزینه‌ی Build Number یا سری ساخت ۷ بار کلیک کنید تا در منوی تنظیمات و بخش System، گزینه‌های توسعه‌دهنده یا همان Developer Options فعال شود.
  • حال کافی است به این بخش رفته و در بخش Networking، گزینه Disable absolute volume را فعال کنید.
  • ریستارت کردن گوشی هم می‌تواند این مشکل را حل کند.
  • هدفون را تعویض و از یک هدفون دیگری استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود مشکل از هدفون نیست.

اقدامات رایج برای رفع مشکلات رایج گوشی های شیائومی

ریستارت کردن گوشی های شیائومی

  • کلیک و نگه داشتن کلید پاور و انتخاب گزینه‌ی ریستارت
  • کلید کاهش صدا و پاور را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید تا گوشی هارد ریست شود.

بوت روی حالت Safe Mode

  • کلید پاور را چند ثانیه نگه داشته و روی گزینه‌ی Safe Mode کلیک کنید.

پشتیبان‌گیری از اطلاعات

  • به تنظیمات بروید و روی Account & Backup کلیک کنید.
  • روی گزینه‌ی Backup Data کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Backup by Google One switch را انتخاب کنید.
  • حساب کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

  • تنظیمات را باز کنید.
  • گزینه General Management (مدیریت عمومی) را انتخاب کنید.
  • گزینه Reset (ریست) را انتخاب کنید.
  • روی گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Data Reset) و سپس ریست کلیک کنید.
  • در نهایت روی Delete all کلیک کنید.

ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی‌ های شیائومی

  • به تنظیمات بروید.
  • روی گزینه‌ی General Management کلیک کنید.
  • روی گزینه‌ی Reset کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Reset Network Settings و سپس Reset Settings را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه‌ی Reset و Conform (تأیید) را انتخاب کنید.

پاک کردن کش پارتیشن در گوشی های شیائومی

  • کلید کاهش صدا و پاور را همزمان نگه دارید تا گوشی خاموش شود.
  • کلید افزایش صدا و پاور را نگه دارید و وقتی لوگوی شیائومی نمایان شد هر دو را رها کنید.
  • با کلیدهای کنترل صدا منو را کنترل کنید و روی گزینه‌ی wipe cache partition با کلید پاور کلیک کنید.
  • روی گزینه‌ی Reboot System کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

به صورت کلی مشکلاتی که در بالا گفته شد لزوما مربوط به گوشی‌های شیائومی نیست و در هر گوشی دیگری ممکن است با آن مواجه شوید. هدف از نگارش این مطلب در واقع این بوده که اگر با این مشکلات در گوشی‌های شیائومی مواجه شدید چگونه آن‌ها را برطرف کنید. همچنین مشکلات می‌توانند از مواردی که در این مطلب گفته شده فراتر هم بروند که پیشنهاد می‌کنیم در صورت جدی شدن مسأله حتما آن را با یک متخصص یا تعمیرکار حرفه‌ای در میان بگذارید.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی از دیجی‌کالا

  • مزایا و معایب گوشی شیائومی پوکو X3 پرو؛ نکات مهم قبل خرید

منبع

مطالب مرتبط

مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *