زمانی که بازی اورواچ ۲ معرفی شد، شرکت بلیزارد تمام تلاش خود را کرد تا عرضه شماره ۲ را منطقی جلوه دهد. به همین دلیل این شرکت در تیمها تغییر ایجاد کرد و تیمهای ۵ نفره را معرفی کرد. به این شکل که در این تیمها شما یک تانک قدرتمند داشته و از این طریق تعادل برقرار می شد.
از میان تمام تغییراتی که در بازی اورواچ ۲ نسبت به شماره ۱ ایجاد شد، حالت تیمهای ۵ نفره با انتقادات زیادی روبرو شد. به حدی انتقادات نسبت به این حالت جدید زیاد بود که شرکت بلیزارد حدود ۲ سال پس از عرضه اورواچ ۲ به دنبال بررسی بازگرداندن حالت تیمهای ۶ نفره است.
خبر این حالت جدید در بلاگ کارگردان بازی اورواچ ۲ به نام آرون کلر (Aaron Keller) منتشر شد. او در مطلب خود نوشت که داشتن تیمهای ۶ نفره باعث عدم تعادل شدید در بازی شده و تیمها به شکلی بودند که یا خیلی قوی و یا خیلی ضعیف بودند. با طراحی تیم ۵ نفره این حالت برطرف شده و تعادل خوبی میان تیمها برقرار است. البته امکان دارد که در برخی از تیمها همچنان عدم تعادل برقرار باشد اما این عدم تعادل به شدت حالت ۶ نفره نیست.
به دلیل همین عدم تعادل شرکت سازنده تصمیم گرفت تا تیمهای ۵ نفره را در بازی اورواچ ۲ قرار دهد. با این کار هر کلاس از بازی تاثیر بیشتری در تیم داشته و مدیریت تیمها نیز راحت تر خواهد بود. یکی از مشکلات اصلی بازی اورواچ ۱ حالت نوبتی بود. به این شکل که اگر شما می خواستید یک نقش خاص را بردارید باید صبر می کردید تا این نقش خالی شود. حالت تیمهای ۵ نفره باعث شده که مقدار صبر کردن برای کرکترهای دیگر کمتر شده و سریع تر تیمها تشکیل شوند. به همین دلیل شما کمتر در صف مانده و سریعتر وارد بازی خواهید شد.
سیستم جدید اورواچ هم مورد انتقاد قرار گرفته است
با وجود این بهبودها انتقادات زیادی هم به این سیستم جدید وارد است. برای مثال بسیاری از افراد اعلام کردند که با تیمهای ۵ نفره تجربه بازی پس از مدتی تکراری شده و آزادی کاربران کم شده است. در نتیجه پس از مدتی کاربران با یک تجربه یکسان روبرو شده که باعث شده برنامه بلیزارد برای آینده این بازی تغییر کند.
نکته اینجاست که بازی اورواچ ۲ سیستم تجاری کاملاً متفاوتی با شماره ۱ داشت. به این شکل که این بازی به حالت سرویس آنلاین در آمده و همین موضوع باعث شده که آزادی عمل زیادی شرکت سازنده داشته باشد. به این شکل که شرکت بلیزارد به راحتی می تواند در بازی خود تغییر ایجاد کند و به نظر کاربران گوش بدهد. نتیجه این ماجرا هم یک تجربه بسیار روان تر و بهتر برای طرفداران و بازیکنان حرفه ای است. حتی حالت سرویس آنلاین باعث شده که شرکت سازنده توانایی آزمون و خطا در بازی خود داشته باشد.
این باز بودن دست بلیزارد به این معنا نیست که محتاطانه عمل نکند. به دلیل اینکه یکی از خطرهای اصلی آزمون خطا تغییرات عملکردی است. شرکت بلیزارد از سیستم تیمهای ۵ نفره به شکلی استفاده کرده که دنیای بازی و تواناییها را شلوغ تر کرده است. مخصوصاً اینکه این بازی حال با افراد کمتر دنیای خلوت تر و انیمیشنهای کمتری دارد و به همین دلیل دست شرکت سازنده باز بوده تا موارد بیشتری به بازی اضافه کند.
حال با توجه به موارد اضافه شده مشخص است که اگر بازی به سیستم تیمهای ۶ نفره باز گردد، قطعاً با افت عملکردی روبرو خواهد شد. برای این که این مشکل پیش نیاید شرکت بلیزارد قصد دارد تا در چند فصل این سیستم را به بازی معرفی کند. با این کار تأثیر حالت جدید در عملکرد بازی بسیار کمتر بوده و مشکلات زیادی در آن ایجاد نخواهد کرد.
همانطور که گفتیم یکی از مشکلات اصلی بازی اورواچ بحث تکراری شدن آن است. حال اگر شما دقیق بررسی کنید متوجه خواهید شد که این یکسان بودن تجربه بازی لزوماً به دلیل اندازه تیمها نیست بلکه امکان دارد به خاطر طراحی تیمها باشد. به همین دلیل شرکت سازنده قصد دارد تا این موضوع را نیز به طور کامل بررسی کرده و در تلاش است در فصل های آینده تنوع را در تیمها هم بیشتر بکند. در اصل بلیزارد در تلاش است تا یک حالت میانه بین Open Queue و Set Composition ایجاد کند تا کاربران بتوانند یک تجربه با تنوع خوب ولی محدودیت های لازم داشته باشند.
همینطور اینکه بلیزارد قصد ندارد حالت ۵ نفره را کنار بگذارد. به این شکل که در صورت وجود حالت ۶ نفره، هر دو سیستم در بازی وجود داشته و کاربران می توانند بنا بر سلایق خود این موارد را تجربه و بررسی بکنند. با این کار طرفداران قدیمی و جدید بازی اورواچ راضی خواهند بود و تجربه بهتری در این بازی تماماً آنلاین خواهند داشت.
منبع: Eurogamer