پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» برای دومین هفته صدرنشین جدول فروش شد (باکس آفیس هفته)

این هفته باز هم شاهد صدرنشینی پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» (The Hunger Games) با عنوان «تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها» (The Ballad of Songbirds and Snakes) هستیم که از اکران‌های جدیدی مانند انیمیشن ماجراجویانه «آرزو» (Wish) محصول دیزنی و حماسه تاریخی اپل و سونی یعنی «ناپلئون» (Napoleon) پیشی گرفت. این درام محصول لاینزگیت این هفته ۲۸.۸۲ میلیون دلار دیگر به دست آورد و در مجموع به فروش ۹۸.۳۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی رسید.

پس از افتتاحیه ۴۴ میلیون دلاری در هفته گذشته، همه چیز برای پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» نامعلوم به نظر می‌رسید. با وجود بازار شلوغ سینما و برخی نقدهای منفی، مطمئن نبود که بتواند پس از اولین نمایش خود با جمعی از طرفداران، جمعیت زیادی را جذب کند. اما در کمال تعجب از تازه‌واردها پیشی گرفت. پیش‌درآمد «بازی‌های گرسنگی» در ده روز اول اکران خود توانسته است فروش داخلی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلاری را پشت سر بگذارد.

در همین حال، سونی پیکچرز «ناپلئون» را در ۳۵۰۰ سالن سینما، از جمله سالن‌هایی با فرمت آی‌مکس اکران کرد. این استریمر بودجه حماسه تاریخی فرانسه ریدلی اسکات را تامین کرد، در حالی که سونی توزیع داخلی را برعهده گرفت؛ یک همکاری شبیه به مدیریت اپل و پارامونت در «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon) در اوایل پاییز امسال. این فیلم با بازی واکین فینیکس بالاتر از انیمیشن «آرزو» و در رتبه دوم جدول فروش داخلی قرار گرفت و کمی از انتظارات فراتر رفت. «ناپلئون» کارش را با ۲۰.۴ میلیون دلار در این هفته آغاز کرد و در سینما اسکور امتیاز B- بدست آورد.

این برای «ناپلئون» بسیار بد است. پیش‌بینی ۷۳ میلیون دلار ناخالص جهانی برای این هفته دقیقا مطابق با رقمی نیست که از بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری انتظار می‌رود. در کنار فیلم عظیم مشابه «قاتلان ماه گل» که اکنون با حدود ۱۴۵ میلیون دلار در سراسر جهان در حال اکران است، دو محصول اپل در پاییز امسال چندان موفق ظاهر نشدند. آیا غول فناوری با ارزش تقریبا ۳ تریلیون دلاری خود واقعا به این موضوع اهمیت می‌دهد؟ یا اینکه تمام اینها را صرفا بازاریابی برای اولین پخش هر دو فیلم در اپل تی‌وی پلاس می‌داند؟

  • منتقدان درباره فیلم «ناپلئون» ریدلی اسکات چه می‌گویند؟
بخوانید  ۷ فیلم شاخص که تیموتی شالامی پیش از معروف‌شدن در آن‌ها بازی کرد

در همین حال، «آرزو» جدیدترین محصول دیزنی از پیش‌بینی‌هایی که قرار بود در صدر باکس آفیس قرار بگیرد، عقب افتاده است. این انیمیشن ۱۹.۵ میلیون دلار از ۳۹۰۰ سالن سینما کسب کرد و مجموع فروش داخلی خود را به ۳۱.۷ میلیون دلار رساند. این یک سر و گردن بالاتر از آخرین محصول استودیو دیزنی یعنی «دنیای عجیب» (Strange World). اما هنوز هم در شرایط مساوی از فیلم‌های خانوادگی «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet)، «یخ‌زده ۲» (Frozen II) و «کوکو» (Coco) فاصله زیادی دارد.

«آرزو» بودجه ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری دارد. علاوه بر این، از یک نمایشنامه قدیمی ساخته شده که شامل ارجاعات پنهان و بازگشت به تاریخ یک قرن فیلم‌های فانتزی دیزنی است. این انیمیشن که شروع خوبی را پشت سر نگذاشت، برای موفقیت باید تا پایان سال در سینماها باقی بماند. «بنیادین» (Elemental) دیزنی پس از اکران خانگی ۲۹ میلیون دلاری در ماه ژوئن، با بدترین افتتاحیه پیکسار را به ۱۵۴ میلیون دلار رساند. طرحی برای نجات این روند وجود دارد و درجه A- فیلم در سینما اسکور نشان می‌دهد که می‌توان به فروش بهتر در هفته‌های آینده امیدوار بود.

بخوانید  همدانی: اگر 4 جوان بازی می‌کردند و تیم ملی نتیجه نمی‌گرفت، انتقادات آغاز می‌شد

انیمیشن «ترول‌ها متحد می‌شوند» (Trolls Band Together) محصول یونیورسال با ۱۷.۵۲ میلیون دلار و ۴۱ درصد کاهش فروش مجموع درآمد داخلی خود را در هفته دوم به ۶۴.۴۶ میلیون دلار رساند و در جایگاه چهارم باکس آفیس قرار گرفت.

فیلم ترسناک شکرگزاری

فیلم ترسناک «شکرگزاری»

در دومین هفته اکران «روز شکرگزاری» (Thanksgiving) در بین پنج عنوان اول قرار گرفت، و قطعا عنوانش کمک کرد تا تعطیلات را با موفقیت پشت سر بگذارد. این فیلم اسلشر به کارگردانی الی راث با ۷.۲۷ میلیون دلار مجموع فروش داخلی خود را به ۲۴.۱۹ میلیون دلار رساند که با توجه به بودجه ساخت ۱۵ میلیون دلاری نتیجه خوبی است.

فیلم ابرقهرمانی «مارول‌ها» (The Marvels) که سومین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد، این بار به رتبه ششم جدول سقوط کرد. این فیلم ناموفق استودیو مارول با ۶.۴ میلیون دلار مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۷۶.۸۵ میلیون دلار رساند.

کمدی درام «جاماندگان» (The Holdovers) در پنجمین هفته اکران با ۲.۷۵ میلیون دلار مجموع درآمد خود را در آمریکای شمالی به ۱۲.۸۸ میلیون دلار رساند و در رتبه هفتم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم که نسبت به هفته گذشته کمی بیشتر فروخت، موفقیت خود را مدیون تبلیغات شفاهی مخاطبان و امتیاز بالا در راتن تومیتوز (۹۶%) و نمره IMDb (8.4 از ۱۰) است.

فیلم کنسرت «تیلور سوییفت: تور دوره‌ها» (Taylor Swift: The Eras Tour) که از ابتدای اکران تا هفتمین هفته فروش فوق‌العاده‌ای داشت، با ۲.۳۳ میلیون دلار در این هفته و مجموع درآمد ۱۷۸.۲۶ میلیون دلار جایگاه هشتم باکس آفیس را حفظ کرد.

بخوانید  بررسی و جعبه‌گشایی ربات اسباب‌بازی روبوکوپتر؛ مناسب ساکت کردن بچه‌ها

نهمین فیلم باکس آفیس «پنج شب با فردی» (Five Nights at Freddy’s) در پنجمین هفته اکران ۱.۷۵ میلیون دلار درآمد داشت و مجموعا ۱۳۶.۲۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی بدست آورد. این فیلم ترسناک که اقتباسی از بازی ویدیویی به همین نام است نقدهای ضعیفی داشت اما نظر مخاطبان را تا حدودی جلب کرد.

و در نهایت فیلم دلهره‌آور روان‌شناختی «سالتبرن» (Saltburn) که در دومین هفته اکران پایش به ده فیلم اول جدول فروش باز شده است، با ۱.۷۳ میلیون دلار مجموعا در آمریکای شمالی ۳.۰۹ میلیون دلار درآمد داشت. این فیلم به کارگردانی امرالد فنل و بازی رزمند پایک داستان زندگی یک خانواده بزرگ اشرافی را به تصویر می‌کشد. «سالتبرن» در راتن تومیتوز ۷۰ از ۱۰۰ و در IMDb امتیاز ۷.۵ از ۱۰ را بدست آورد.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
پیش‌درآمد بازی‌های گرسنگی
The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes
۲ ۲۸.۸۲ ۹۸.۳۷
ناپلئون
Napoleon
۱ ۲۰.۴۰ ۳۲.۵۰
آرزو
Wish
۱ ۱۹.۵۰ ۳۱.۷۰
ترول‌ها متحد می‌شوند
Trolls Band Together
۲ ۱۷.۵۲ ۶۴.۴۶
شکرگزاری
Thanksgiving
۲ ۷.۲۷ ۲۴.۱۹
مارول‌ها
The Marvels
۳ ۶.۴۰ ۷۶.۸۵
جاماندگان
The Holdovers
۵ ۲.۷۵ ۱۲.۸۸
تیلور سوییفت: تور دوره‌ها
Taylor Swift: The Eras Tour
۷ ۲.۳۳ ۱۷۸.۲۶
پنج شب با فردی
Five Nights at Freddy’s
۵ ۱.۷۵ ۱۳۶.۲۰
سالتبرن
Saltburn
۲ ۱.۷۳ ۳.۰۹

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

منبع

مطالب مرتبط

مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *