یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase)، کارگردان فاینال فانتزی ۶، اخیرا بیان کرده که ساخت یک بازسازی از این اثر مشابهی بازسازی فاینال فانتزی ۷ ممکن است حدود ۲۰ سال طول بکشد.
کیتاسه که اکنون نایب رئیس، عضو هیئت مدیره و مدیر اجرایی اسکوئر انیکس (Square Enix) است، اعلام کرده از محبوبیت این اثر آگاه است، اما نمیتواند ساخت بازسازی آن را تایید کند. او سپس خاطرنشان کرد که به دلیل عمق فاینال فانتزی ۶، با محتوا و کاراکترهای بسیار زیاد، توسعه و انتشار آن زمان زیادی طول میکشد. Final Fantasy 7 Rebirth در ۲۹ فوریه (۹ بهمن) به عنوان یک نسخهی میانی در سهگانهی بازسازی، چهار سال پس از بازی قبلی و ۹ سال پس از معرفی آن، عرضه میشود. سومین بازی سهگانه را به پایان میرساند و در حالی که هیچ پنجرهای برای انتشار به اشتراک گذاشته نشده، در حال حاضر در حال توسعه است.
کیتاسه قبلا در مورد محبوبیت این ایده اظهار نظر کرده بود و گفته بود که بسیاری از توسعهدهندگان در اسکوئر انیکس مشتاق هستند تا روی بازسازی فاینال فانتزی ۶ کار کنند. با این حال، این پروژه بسیار دشوار خواهد بود و کیتاسه بیان کرده که تا زمانی که سهگانهی ذکر شده به پایان نرسد، به آن فکر نخواهد کرد. مشکل پشت بازسازی فاینال فانتزی ۶ توسط خالق فاینال فانتزی، هیرونوبو ساکاگوچی بیشتر توضیح داده شد. او گفت که جلوههای پیکسلی و فرمت دوبعدی بازی، آن را برای بازسازی بسیار پیچیدهتر میکند و چرا که نیاز به بازنگری کامل در داستان و گرافیک دارد.
با وجود نارضایتیهایش، به نظر میرسد که حتی ساکاگوچی نیز مشتاق بازسازی است و از کیتاسه درخواست میکند که آن را زودتر منتشر کند. از طرفی عواملی که بر بازسازی فاینال فانتزی ۶ تأثیر میگذارد، ظاهراً میتواند در مورد سومین نسخهی بازسازی فاینال فانتزی ۷ نیز اعمال شود. داستان بازی، جهان، مأموریتها و عملاً هر چیز دیگری در بازسازی تغییر کرده تا یک برداشت مدرن ایجاد شود.
گفتنی است که Final Fantasy 7 Rebirth کلود و دوستانش را دنبال میکند که میدگار را ترک میکنند و وارد دنیای گستردهتر فاینال فانتزی ۷ میشوند و با مکانهایی مانند معدن میثریل، Junon و Costa del Sol به علاوهی مکانهای کاملاً جدیدی که برای بازسازی ایجاد شدهاند، مواجه میشوند. اسکوئر انیکس همچنین شخصیتهای قابل بازی جدید، یک بازی کارتی شبیه به Gwent و سفرهای سریع غیره را اضافه کرده است.
منبع: IGN