شینجی میکامی: از تانگو جدا شدم چون دیگر نمی‌خواهم بازی ترسناک بسازم

اخیرا شینجی میکامی (Shinji Mikami)، خالق مشهور سری رزیدنت اویل، در مورد دلایل تصمیم خود برای ترک استودیوی تانگو گیم‌ورکس (Tango Gameworks) صحبت کرده است.

میکامی تانگو گیم‌ورکس که استودیویی متعلق به کمپانی زنی‌مکس (ZeniMax) است را در سال ۲۰۱۰ تاسیس کرد و در فوریه‌ی ۲۰۲۳ آن را ترک کرد. سپس، اوایل سال جاری میلادی، او یک شرکت جدید به نام Kamuy را تاسیس کرد. حال او در مصاحبه‌ای در برنامه‌ی ژاپنی Byking،، تصمیم خود را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار داده است. گفتنی است که تانگو بلافاصله پس از تاسیس با مشکلات مالی روبرو شد و به سرعت توسط زنی‌مکس خریداری شد. میکامی می‌گوید:

تانگو گیم‌ورکس نام یک شرکت نیست، بلکه نام یک بخش است زیرا نام شرکت .ZeniMax Asia K. K است. به این ترتیب، تانگو گیم‌ورکس به سادگی یک برند در داخل شرکتی دیگر بود.

جالب است بدانید که میکامی اگرچه احساس می‌کرد که مسئولیت پروژه‌های در حال توسعه را برعهده دارد، در واقع هشت سال قبل از این کار قصد داشت شرکت را ترک کند.

بخوانید  موتورولا G54 در برابر گلکسی A15؛ کدام را بخریم؟

تانگو

یکی از دلایل این کار، تمایل او به ایجاد محیطی برای بازی‌سازان جوان بود تا فرصت‌های مکرر داشته و کسب تجربه کنند. این به معنای چرخه‌های کوتاه‌تر بین پروژه‌ها و همچنین بازی‌های منحصر به فرد و در مقیاس کوچکتر است. دلیل دوم دور شدن از ژانر ترس و بقا است که او بیشتر به آن شهرت دارد. بنابراین او تصمیم گرفت تا یک شرکت جدید به نام Kamuy راه‌اندازی کند تا با آن به برنامه‌های خود برسد. این دلایل با نظرات او در سال ۲۰۲۲ مطابقت دارد. او در ۲۰۲۲ در مصاحبه با‌ فامیتسو اعتراف کرد که تمایل داشته تانگو به عنوان استودیویی شناخته شود که می‌تواند بازی‌های متنوع‌تری را ایجاد کند.

گفتنی است که تانگو گیم‌ورکس بازی‌هایی مانند The Evil Within، گوست‌وایر: توکیو و Hi-Fi Rush را تولید کرد که همگی تقریبا از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بوده‌اند. از آنجایی که زنی‌مکس در سال ۲۰۲۱ توسط مایکروسافت خریداری شد، تانگو اولین استودیوی ژاپنی این شرکت است. قبل از تانگو، میکامی سری رزیدنت اویل را در کنار آثاری نظیر داینو کرایسیس توسعه داده بود و بیشتر نیز به خاطر آن‌ها شناخته می‌شود.

بخوانید  مصدومیت اورونوف در جریان دیدار با آلومینیوم؛ ستاره ازبک غایب بزرگ دربی 104؟

در نهایت از آن جایی که هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، خالق بایونتا و همکار میکامی در کپ‌کام، پلاتینیوم‌گیمز (PlatinumGames) را در سال گذشته ترک کرد، طرفداران حدس می‌زنند که این زوج می‌توانند در آینده دوباره با هم همکاری کنند.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

منبع

مطالب مرتبط

مطالب تصادفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *