کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی

کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی

این محصول در ۱۷۴ صفحه با فرمت پی دی اف تهیه شده استکتاب های خلاصه منابع رشته مدیریت بازرگانی برای آمادگی آزمون دکتری دانشگاه آزاد به همراه مجموعه تست ها با پاسخ های تشریحی برای کنکوریهای۹۵
دسته بندی مدیریت
بازدید ها ۳۵
فرمت فایل pdf
حجم فایل ۲۹۱۳ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل ۱۷۴

کتاب دروس تخصصی بازرگانی  رشته مدیریت بازرگانی

فروشنده فایل

کد کاربری ۳۴۱۳

کاربر

کتاب دروس تخصصی بازرگانی

توضیحات محصول:

فصل اول: مفاهیم بازاریابی
مقدمه
وظیفه بازاریابی، و مدیریت و مدیریت بازار شناخت نیازها، خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع
میباشد.
پیتر دراکر بیان میکند؛ از دیدگاه مشتریان، بازاریابی دربرگیرنده همهی فعالیتهای یک سازمان است بنابراین بجاست
به جای واژه بازاریابی، از عبارت مدیریت بازار که در برگیرندهی فعالیتهای گستردهتری در سازمان میباشد استفاده
کرد
مفاهیم اساسی بازاریابی
بازاریابی شامل مجموعهی از فعالیتهای تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و سادهتر به دست
مصرفکننده نهایی برساند. علم بازاریابی به وسیله تبلیغات مصرفکنندگان را با کالاها و خدمات مختلفی آشنا نموده و از
طریق ایجاد انگیزه، افراد را به خرید این محصولات برای رفع نیازهای خود تشویق مینماید.
نیاز
بازار
معامله
کالا مبادله
تقاضا
خواسته
خواسته ها بیانگر کیفیت ارضای نیازها و مطلوبیت دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمدهای از کوشش و تلاش فرد
برای نیل به خواستههای نامحدود او صورت میگیرد.
تنوع طلبی و انتظار دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواستههای انسان میباشد، فرهنگ
جوامع و به تبع آن شخصیت افراد، نوع رفع نیازها را که همان خواستهها هستند شکل میدهد

تفاوتهای خواسته ها و نیازها:
خواسته ها راههای رفع نیاز بوده در حالی که نیازها محدود و تقریباً ثابت هستند. خواستهها با توجه به فرهنگ جوامع و
آداب و رسوم، هنجارها، سلائق، طرز تلقی و نیز وضع درآمدی افراد نامحدود و دائماً در حال تغییر بوده و گرایش جدی
به سوی کالاهای جدید دارند.
تقاضا
خواسته های افراد تقریباً نامحدود بوده در حالی که برای رفع آنها جوامع و مؤسسات منابع محدودی در اختیار دارند و
بدین جهت مصرفکنندگان برای رفع نیازهای خود، کالاها و خدماتی را انتخاب میکنند که با توجه به قیمت آنها
حداکثر رضایتمندی و مطلوبیت را برای آنها فراهم نماید

نکته: خواسته ها وقتی به تقاضا تبدیل میشوند که با قدرت خرید پشتیبانی شوند.
کالا
هر شیء یا چیزی که توسط شخص معین و یا مؤسسهای تولید شده و قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی
مصرف کنندگان را برآورده سازد کالا نامیده میشود.
نکته: کالا فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نمیشود بلکه شامل خدمات، ایدهها، عقاید و اندیشه ها، سازمانها، مکانها،
فعالیتها و یا ترکیبی از آنها نیز میشوند.
نکته: محصولی که خواسته های مربوط به نیاز خاصی را کاملاً ارضا نماید کالای ایدهآل نامیده میشود. »

مبادله
هنگامی که مردم برای ارضای نیازهای خود در مورد خرید و فروش کالا تصمیمی را اتخاذ میکنند عمل مبادله صورت
میگیرد.
هر انسانی به چهار روش زیر میتواند کالاهای موردنیاز خود را به دست آورد:
۱- اولین انتخاب فرد «خودتولیدی» است در این روش انسان نیاز به ارتباط با دیگران ندارد، در این جا نه بازاری وجود
دارد و نه به بازاریابی نیازی هست. مثل رفع گرسنگی
۲- تکدیگری و کمک خواستن عاجزانه از دیگران، در این روش او در مقابل دریافت پول و سایر مایحتاج خود، دعای
خیر نثار طرف مقابل میکند.
۳- دریافت کالا با توسل به زور یا سرقت که روشی غیراخلاقی و بدتر از روش دوم است.
۴- روش مبادلهای، که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا یا خدمت به دیگران به دست
میآورد.
نکته: بازاریابی برای به دست آوردن محصولات جهت ارضای خواستهها و نیازها به روش چهارم (روش مبادلهای) تأکید
میکند
شرایط انجام مبادله:
— وجود حداقل دو طرف برای انجام مبادله
— وجود کالاهای با ارزش
— رضایتمندی طرفین برای انجام مبادله
— هر یک از طرفین باید در رد یا قبول پیشنهاد طرف دیگر مختار باشد.
— توانایی برقراری ارتباط و تحویل به موقع کالا.
معامله
نکته: مبادله هسته مرکزی بازاریابی میباشد ولی معامله واحد اندازهگیری بازاریابی به شمار میرود.
نکته: یک معامله شامل داد و ستد فایده بین طرفین است.

نوع فایل:PDF

سایز:۲٫۸۴mb

تعداد صفحه:۱۷۴

معرفی رشته مدیریت بازرگانی – دانشگاه فردوسی مشهد

تعداد واحدها. تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی ۱۳۳ واحد به شرح زیر می باشد. ۱- دروس عمومی (ع) ۲۰ واحد ۲- دروس پایه (پ) ۴۱ واحد ۳- دروس اصلی(الف) ۳۰ واحد ۴- دروس تخصصی (ت) ۳۶ واحد ۵- دروس اختیاری ( خ) ۶ واحد جمع : ۱۳۳ …

جزوات درسی رشته کارشناسى مدیریت بازرگانی

ناصر ۱۳۹۶/۹/۲۲٫ لطفا خلاصه درس مدیریت کسب و کار را هم بزارید متشکرم. سجاد ۱۳۹۶/۹/۱۹٫ سلام ببخشید این خلاصه دروس رشته مدیریت بازرگانی رو میشه برای دانشگاه ازادم استفاده کرد یا با با اونا فرق داره. ۱۳۹۶/۹/۱۹٫ با سلام کاربرگرامی. درصورتیکه کتاب منبع یکی باشد مشکلی ندارد و می توانید مورد استفاد قرار دهید .

۱۰ کتاب برتر برای دروس تخصصی مهم رشته مدیریت …

۱۹ اسفند ۱۳۹۵ – مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن کشور فرانسه می‌باشد، از دانشگاه ESCP Europe شروع شده است و به بحث درمورد پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد. می‌توان گفت که هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در …

[PDF]لیست دروس دوره کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی

لیست دروس دوره کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی. ترم اول رشته مدیریت بازرگانی. نام درس. واحد. نوع درس. پیش نیاز. اقتصاد خرد. ۳٫ عمومی. ندارد. مبانی مدیریت اسالمی. ۳٫ عمومی وپایه. ندارد. حقوق اساسی. ۲٫ عمومی وپایه. ندارد. ریاضیات وکاربرد آن درمدیریت. ۳٫ عمومی وپایه. ندارد. روانشناسی کار. ۳٫ عمومی وپایه. ندارد. فارسی. ۳٫ عمومی وپایه.

دانلود رایگان مجموعه دروس تخصصی دکتری مدیریت بازرگانی …

۱ خرداد ۱۳۹۶ – جزوه مجموعه دروس تخصصی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی) موسسه سنجش و دانش و مشتمل بر ۱۷۴ صفحه می باشد جزوه شامل مسائل و مثال های فراوان همراه با حل تشریحی مسائل و موضوعات مربوطه می باشد. در اینجا می توانید جزوه مجموعه دروس تخصصی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی) جهت آمادگی آزمون دکترای رشته …

معرفی رشته مدیریت بازرگانی و دروس مرتبط – انجمن علمی …

دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ گرایش‌ مدیریت‌ بازرگانی‌: مدیریت‌ استراتژیک‌ ، حقوق‌ بازرگانی‌، حسابرسی‌، مدیریت‌ تولید، مدیریت‌ مالی‌، توسعه‌ اقتصادی‌ و برنامه‌ریزی‌ ،زبان تخصصی ، روانشناسی‌ کار، حسابداری‌ صنعتی‌، بازاریابی‌ و مدیریت‌ بازار، تجزیه‌ و تحلیل‌ و طراحی‌ سیستم‌، سازمان‌های‌ پولی‌ و مالی‌ بین‌المللی‌ ، بازرگانی‌ بین‌المللی‌ …

جزوات و خلاصه دروس رشته مدیریت | پروژه یاب

h)خلاصه کتاب مدیریت استراتیک پیرز و رابینسون · i) جزوه مدیریت استراتژیک. واژه تخصصی مدیریت ۴۰۰, a)فهرست جامع لغات تخصصی مدیریت و بازرگانی- آرمان اشراقی · b)مجموعه لغات و اصطلاحات کاربردی رشته مدیریت. کنترل کیفیت آماری, a)جزوه پارسه · b)جزوه غفاری · c)جزوه ولی زاده مرزونی. کنترل پروژه, a)دوره آموزش مدیریت و …

Modir.ir -معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد گرایشهای …

این سایت برای استفاده کلیه دانشجویان، صاحبنظران و علاقمندان مدیریت تهیه گردیده است. شما می توانید از این سایت به عنوان مرجع مدیریتی خود استفاده کنید. بخش های زیادی مانند مقالات مدیریت، اخبار مدیریت، کنکور کارشناسی ارشد مدیریت، دکتری مدیریت و بسیاری از زیر بخش های دیگر در این سایت قرار دارد.

کارشناسی مدیریت بازرگانی – مسیر ایرانی

مدیریت بازرگانی ، بازار کار مدیریت بازرگانی ، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، کنکور مدیریت ، انتخاب رشته مدیریت ، سرفصل دروس مدیریت بازرگانی ، درآمد مدیریت بازرگانی. … اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصی‌تر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی کاربرد تخصصی تر و محدودتری پیدا کرده است. امروزه مدیریت …

[PDF]کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی چارت دروس )رشته های …

چارت دروس. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی. گرایش. مالی. )رشته های مرتبط(. ترم دوم. نوع. درس. تعداد. واحد. نام درس. کد. درس. مشترک. ۲٫ تحلیل آماری. ۶۵۵۰۰۱٫ مشترک. ۲ … اقتصاد مدیریت. ۶۵۵۱۰۱٫ ۰۱٫ جمع. ترم اول )دروس ترم اول توسط اداره آموزش تعیین می شود(. نوع. درس. تعداد. واحد. نام درس. کد. درس. جبرانی. ۲٫ زبان تخصصی پیشنیاز.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *